عمليات برای توليد بسياری از محصولات چاپی در مرحله چاپتمام نمی شوند . به فرايندها و تخصصهای متعدد ديگری پس از چاپاحتياج است تا مثلا يک کارت ویزیتجعبه محصول و يا يک ساک دستی تبليغاتی آماده برای استفاده شوند . مراحلی مانند روکش (انواع ورنی و سلفون) تيغ زنی برجسته کاری و طلاکوب قالب سازی ترموگرافی جعبه چسبانی فنرکشی صحافی و... همگی بعد از مرحله چاپانجام کارت ویزیتميشوند . بسته به شغل شما ممکن است با يکی يا چند تا از اين صنوف ارتباط پيدا کنيد . جواب واقعی برای کسی که ميخواهد وارد اين صنعت بشود اين است که بايد مجموعه ای از دوره های تئوری و عملی را طی نمايد تا درنهايت تراکتبتواند بر کار خود مسلط باشد . نکته جالب هم در اين صنف و هم در ساير مشاغل اين است کارت ویزیتکه هيچ انسانی در هيچ تخصصی نميتواند ادعا نماید که به انتهای راه رسيده و از همه ريزه کاريها باخبر است . در هر زمينه تنها افرادی زنده و پويا هستند که هرلحظه خود را برای يادگيری نکات جديد آماده نگهدارند و برنده مسابقه کسی است که بيشتر در موارد موشکافی نموده و بدنبال بدست تراکتآوردن پاسخ سئوالاتش باشد . چاپيک هنر کارت ویزیتيک مهارت يک صنعت و بنظر من يک عشق پايان ناپذير است . زمانی که تلاش شما در خلق يک اثر زيبا به ثمر می نشيند تراکتشايد پی به عظمت خدايی ببريم که جهانی با اينهمه طرح و رنگ و تنوع را با دقت و تخصص در اين حجم بزرگ ساخته که ما انسانها هر از چندگاهی تلاش ميکنيم تا گوشه ای از اين خلقت عظيم را خودمان بسازيم. و عجبا که چقدر احساس حقارت به انسان دست ميدهد که پس از عمری تلاش تازه اندرخم کارت ویزیتيک کوچه باشد . چاپهمواره بدنبال يافتن راههای جديد (و نه لزوما آسانتر) برای توليد تصاوير سفارشی تر (مطابق خواسته طراحان) است. چاپ به مثابه زنجيری است که از اتصال حلقه های تراکتمتعدد تشکيل ميشود. هريک از اين حلقه ها برگرفته از گوشه ای از پيشرفتها در صنايع و علوم گوناگون است .
مشاهده پست مشابه : نقاشی و گرافيک در چاپ